تبلیغات
رضا رفسنجان - چگونه کسب و کار بهتری داشته باشیم؟

رضا رفسنجان

پنجشنبه 22 بهمن 1394

چگونه کسب و کار بهتری داشته باشیم؟

نویسنده: میهن بلاگر   

فرهنگ کسب کار موفق چیست؟


فروش فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

۱. تذکر به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشنده‌ها به‌دنبال فروش محصول خود به‌دست آوردن سود بیشتر هستند نه اینکه مشتری چه می‌خواهد، چه نیازهایی دارد.

۲. در یک زمینه به افراد آموزش ‌هایی داده می‌شود که چه بایستی بکنند اما آیا بعد از روش تمام به‌بهتر ی هم خواهند بود؟

چرا تمام مثل هم عمل نمی‌کنند با اینکه تمام همان آموزش را دیدند. جواب گاهی افراد این است:

۱. مدیریت تفاوت می‌کند.

۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .

تمام این‌ها درست است اما دلیل اصلی این که تمام مثل هم عمل نمی‌کنند موارد زیر است:
۱-دانش

گاهی فکر می‌کنند جهت شان کسر شأن است که در پروگرام روش ی مجموعه کنند تمام چیز را کامل می‌دانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد می بایست دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان افرادی که برای شما کار می‌کنند بیاموزید که بایستی دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت

بایستی مهارت‌های ضروری را در زمینه کاریتان داشته باشید. گاهی افراد هنوز مهارت‌های قدیمی را که چندین سال پیش آن‌ها را به کار می‌بردند، استفاده می‌کنند. این مهارت‌ها دیگر منسوخ شده‌اند. می بایست مهارت‌های به‌روز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه و رویکرد مثبت

به‌ندرت در مدارس و دانشکده ‌ها این مسئله را آموزش می‌دهند. درصورتیکه مهمترین مسئله‌ای که فرق بین افراد را به‌وجود می‌آورد رویکرد آن‌‌ها است. یک شخص ممکن است دانش مهارت کافی را نداشته باشد، اما اگر انگیزه لازم رویکرد مثبتی داشته باشد همواره خوب است. اما یک شخص ممکن است از دانش و مهارت بهتر ی برخوردار باشد اما انگیزه لازم را نداشته و رویکرد بد داشته باشد. این فرد هیچ وقت موفق نمی‌شود.
چطور می‌توانیم مشتری‌های خود را نگه داریم؟

اگر از هر مجموعه ی پرسیده شود که خدمات زیاد خوب ی را ارائه می‌دهید یا خیر، آن‌ها قطعاً به شما می‌گویند بله ما خدمات خیلی بهتر ی ارائه می‌دهیم. ولی خیلی ‌ها اینکار را نمی‌کنند.
خدمات بهتر چیست؟

اگر محصولات را به مشتریان، درست و سر و همواره انجام دهیم به این نمی‌گویند خدمات خوب ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما می‌دهند، شما می بایست همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه بایستی را انجام دهید.

فرض بکنید اتومبیل خود را برای مرمت به تعمیرگاه برده‌اید. در زمان تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده می‌کنید که نه‌فقط اتومبیل دقیق طبق فاکتور مرمت شده بلکه آن‌ها اتومبیل شما را شسته‌اند، داخل آن‌را جارو کرده ‌اند روی صندلی کنار راننده یک دسته گل یا یک بسته شکلات به‌عنوان جایزه قرار داده‌اند.

باید بین آن خدماتی که پولش را می‌گیرید و خدمات نگهداری از مشتریان تمایز خوب ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمت‌ها را داشته باشید،اما چنانچه بتوانید خدماتی کم نظیر ارائه بکنید پیروز می‌شوید.

پیدا کردن فرصت‌‌ها جهت نگهداری مشتریان

دوروش هست:
۱– روش‌های ملموس:

روش‌هایی که نرخ ‌بر است. تمام کارها خدماتی که جهت شان پول خرج می‌کنیم، خدماتی که در قالب یک هدیه مانند یک اتوماتیک به مشتری می‌دهیم.
۲- روش‌های غیر ملموس:

روش‌هایی که زمان‌بر است. جهت مثال فردی به دندانپزشکی می‌رود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمی‌گردد دندانپزشک به او زنگ میزند و جویای احوالش می‌شود. در اینجا زمان ی که دندانپزشک برای این بیمار قرار می‌دهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.


چرا مشتریان خود را از دست می‌دهیم؟

۱ درصد از مشتریان فوت می‌کنند.
۳ درصد جابه جا می‌شوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط ‌های دیگری را دارند می‌روند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به یک شرکـت دیگر می‌روند.
اما ۶۸ درصد به بی فرق ی کارکنان بوده

خیلی از افرادبه ویژه ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه می‌کند، این غلط بزرگی است. شما باید کسب کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
هزینه بدست آوردن مشتری ۶ مساوی نرخ مراقبت یک مشتری است.

چند راهکار مناسب

۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آن‌ها انگیزه بدهید، چنانچه شما با کارکنانتان بهتر رفتار بکنید آن‌ها با مشتریان بهتر رفتار خواهند کرد.

۲- ارزش اسامی افراد، خیلی خیلی مهم است. از اسم افراد وقت ی که می‌خواهید صدایشان بکنید مصرف بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.

۳- اصرار بکنید بر کارهایی را که می‌توانید انجام دهید نه کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، نگویید ما نمی‌توانیم این‌کار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.

۴- ظاهر افراد اطمینان اعتماد را جلب می‌کند، منظوراز ظاهر فقط نیست.

۵- همواره بگویید زیاد ممنون، بسیار زیاد متشکرم از اینکه ما را انتخاب کردید.

۶- کمی بیش‌تر از آن‌‌چه انتظار می‌رود کار انجام دهید.

۷- اخبار بد را بگویید اگر نتوانستید کار مشتری را در گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.

۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچ‌کس به خاطر دانشش پول در نمی‌آورد، به‌خاطر کاری که با دانشش می‌کند پول در می‌آورد.

نظرات() 
chocolate
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 03:45 ب.ظ
I'm really enjoying the design and layout
of your website. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come
here and visit more often. Did you hire out a
developer to create your theme? Exceptional
work!
What causes pain in the back of the heel?
شنبه 14 مرداد 1396 09:11 ب.ظ
It is perfect time to make some plans for the future and
it is time to be happy. I've read this post and if I could I
desire to suggest you some interesting things or suggestions.
Perhaps you can write next articles referring to this article.

I want to read even more things about it!
گروه پروانه
پنجشنبه 22 بهمن 1394 05:43 ب.ظ
با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ
گروه پروانه برای افزایش بازدید وبلاگ شما اقدام به ارسال پیام به وبلاگها میکند.
اگر میخواید بازدید وبلاگتون افزایش پیدا کنه به ما سری بزنید.
موفق باشید!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :